Montažne trake kragujevačkog Fiata prvi put su u aprilu pokrenute u utorak, 12. aprila, proizvodnja automobila nastavljena je u sredu, a od četvrtka su radnici ponovo na plaćenom odsustvu.

Fiat radio dva dana, radnici ponovo na plaćenom odsustvu


Ove informacije je za N1 potvrdio Zoran Miljković, zamenik predsednika Samostalnog sindikata Fiat plastika.

„U aprilu Fiat je radio samo dva dana, juče i prekjuče. Od početka godine do sada ima oko deset radnih dana. Razlog je smanjena potražnja vozila koja traje godinama. Rad sa izuzetno smanjenim kapacitetom. Radna smena koja bi trebala da proizvede 200 vozila, svela se na 150, kao juče i prekjuče. Od danas su radnici Fiata na plaćenom odsustvu, a dosta radnika je otišlo na rad u Slovačku i neke druge zemlje, jer ovde nema posla i fabrika samo gleda kako da skloni te radnike sa hleba, da ih ne plaćaju ovde“, kazao je za N1 Zoran Miljković, zamenik predsednika Samostalnog sindikata Fiat plastik Kragujevac.

Miljković ima informaciju da će se u narednim mesecima još manje raditi u kragujevačkim pogonima Fiata.

"Do kraja aprila je planirano da se radi još jedan dan, 28. aprila. To je dan kada mi primamo platu i toga dana je najavljeno nezvanično, jer Fijat krije sve zvanične informacije, ceo Fijat bruji o tome da 28. aprila dolazi najviši državni vrh. Da li je to premijerka Ana Brnabić ili sam predsednik Aleksandar Vučić, videćemo. Za taj dan su nam najavili da ćemo na naše plate dobiti neki bonus, od 10.000 dinara neto. Tog dana doći će i viskopozicionirani franciski direktor grupacije Stelantis i najavljeno je da će tada biti objavljeni planovi za narednih pet godina te grupacije ovde u Srbiji", dodaje za N1 Zoran Miljković.

On ističe da firma koja proizvodi branike za model Fiat 500 L, Fiat plastik štrajkuje 15 meseci, što je najviše na ovim prostorima od kraja Drugog svetskog rata i poziva premijerku Brnabić da, konačno, sedne za sto sa Štrajkačkim odborom Fiat plastika.

"Imam informaciju da će Fijat u Kragujevcu u maju raditi dva dana, a onda nema proizvodnje do početka septembra 2022. godine, zaključuje Zoran Miljković, zamenik predsednika Samostalnog sindikata Fijat plastik Kragujevac.

Glavni sindikalac u Fijatu Saša Đorđević nije odgovarao N1 na telefonske pozive i tekstualne elektronske poruke. On je nedavno posatao i v.d. predsednik Veća samostalnih sindikata Kragujevca, nakon odlaska Jugoslava Ristića u penziju. Fabrika automobila Fijat u Kragujevcu je u vlasništvu autogiganta iz Torina sa 67 odsto, a država Srbija ima 33 odsto udela u vlasništvu. Od dolaska 2008. godine u Srbiju Fijat ne komunicira sa javnošću.

Trenutni instalirani proizvodni kapaciteti fabrike automobila u Kragujevcu su 200.000 vozila godišnje, a poslednjih godina koristi se sa sedam do 10 odsto godišnje. Najviše vozila modela Fijat 500 L proivedeno je 2013. godine - 117.000 automobila, a u 2021. godini nešto više od 20.000 vozila 500 L.