Novi model koji će se proizvoditi u "Fijatovoj" fabrici u Kragujevcu biće mali terenac, a godišnja proizvodnja iznosiće 50.000 automobila, pišu italijanski mediji.
Proizvodnja novog modela u Kragujevcu trebalo bi da počne do kraja 2019. godine, objavili su italijanski mediji specijalizovani za automobilsku industriju i biznis. To će biti mali SUV, odnosno terensko vozilo. Italijanski mediji navode da ime novog modela još nije poznato, ali jesu brojni detalji o njemu.
Novi model, za koji je planirano da se proizvodi u Srbiji, biće "panda na steroidima", odnosno, ličiće na postojeći model "fijat panda cross", mali terenac koji se proizvodi u Italiji.
Međutim, model iz Šumadije biće znatno veći, biće dug 4,1 metar, za razliku od "pande cross", čija je dužina 3,7 metara. Takođe, imaće i veći prtljažnik, zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje.
Predviđeno je da u novi model budu ugrađivana tri benzinska motora, koja će imati i verzije na auto-gas i metan. To su dvocilindrični turbo motor zapremine 0,9 litara, koji će imati dve verzije, snage 85 i 105 konjskih snaga, te trocilindrični 1,0 turbo motor od 120 konja. Ono što će najviše razočarati vozače u Srbiji je da nije predviđena varijanta sa dizel motorom.
Iako se proizvodnja novog modela najavljuje za kraj 2019, italijanski mediji navode da je moguće da to bude i ranije.
Proizvodnja malog terenca u Kragujevcu deo je dugoročnog plana korporacije "Fijat Krajsler automobili" (FCA). Ukoliko se prognoze o proizvodnji 50.000 primeraka ovog modela ostvare, kragujevačka fabrika mogla bi da stigne blizu rekorda iz 2014, kada je proizvedeno više od 116.000 automobila "fijat 500L".
Iako još nisu poznati podaci koliko je ove godine proizvedeno vozila, ne bi trebalo da ih bude puno manje nego 2017, kada je samo u Evropi prodato više od 63.000 "fijata 500L".
Zoran Marković, predsednik sindikata u FCA, kaže da do sada nije čuo informacije o proizvodnji novog modela u Kragujevcu.
- Mi takve vesti očekujemo dugo. Ako se to dogodi, doneće veću uposlenost radnika. Sada je zaposleno oko 2.400 radnika, ali godišnje imamo puno dana bez posla, oko 70. Sadašnji model se pravi šest godina, i godišnje se proizvede oko 60.000 vozila. Kapacitet fabrike je 150.000 vozila i postoje svi uslovi, od radne snage do najmodernije tehnologije, da se uvede novi model - kaže za "Blic" Zoran Marković.
Inače, proizvodnja u Kragujevcu za ovu godinu je završena, a radnici će biti na odmoru do kraja decembra. Prethodnih godina proizvodnja je prekidana od sredine decembra do božićnih praznika.
Kako saznajemo, sada je prekid usledio ranije jer je proizvedeno dovoljno vozila u odnosu na zahteve tržišta, ali i zbog kompanijske računice da je bolje napraviti jedan duži umesto više kraćih prekida.
Inače, menadžeri FCA trebalo bi do kraja decembra ili početkom januara da iznesu plan dalje proizvodnje.
Hibridni 500L
Ugovor o subvencionisanom statusu kompanije, koju je država Srbija osnovala sa italijansko-američkom korporacijom, istekao je krajem septembra. I pored spekulacija da će FCA otići iz Srbije, automobilski gigant definitivno ostaje u Šumadiji. To su potvrdili i najviši predstavnici vlasti Srbije, ali i činjenica da FCA u proizvodnju redizajniranog "fijata 500L" uvodi i njegovu hibridnu verziju.