Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS), uz podršku programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, organizuju nastup 15 domaćih kompanija na međunarodnom sajmu hrane i pića „World Food Moscow“, koji će se održati u Moskvi od 24. do 27. septembra 2019. godine.
U okviru nacionalnog štanda Srbije predstaviće se 15 kompanija : PDM AGRO FRUIT, Pudarci, ZLATIBORAC, Beograd, ĆIRIĆ AGRO MĐŽ, Titel, FRUVITA, Beograd, TASTYLAND, Senta, PERUN DESTILERIJA, Inđija, STANTECH, Beograd, FRUCT COMPANY, Udovice, JUGPROM, Leskovac, FRUITICA, Čantavir, MTM SIRELA, Preljina, DRAGULj, Subotica, SD Martonoš, COLD PRESSOK, Beograd, FRIGO VRELO, Gornje Kravarice.
Na sajmu „World Food Moscow“kompanije iz Srbije predstaviće svoje proizvode na nacionalnom štandu površine 140 m². PKS i RAS organizuju nastup domaćih kompanija, sa ciljem promocije potencijala domaće privrede, podrške izvoznicima i povezivanja sa partnerima u inostranstvu, a uz podršku programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, kroz projekat „Pomoć za trgovinu – podrška proizvodnim kapacitetima u poljoprivrednom sektoru“, koji finansira Vlada Ruske Federacije.
„Pojačano je interesovanje srpskih kompanija prehrambenog sektora za nastup na tržištu Ruske Federacije – osim 15 kompanija izlagača na nacionalnom štandu još toliko je najavilo posetu Sajmu sa ciljem susreta sa poslovnim partnerima, sagledavanja potencijala konkurencije i upoznavanja sa najnovijim svetskim trendovima“, ističe Dejan Delić, direktor Predstavništva PKS u Moskvi.
Pojačanom interesovanju, kako ocenjuje, doprinelo je i usaglašavanje teksta sporazuma o slobodnoj trgovini između Republike Srbije i Evroazijske zajednice, koji će biti uskoro potpisan, na osnovu kojeg dobijamo i nove trgovinske preferancijale.
Stabilno jačanje kursa ruske nacionalne valute od početka godine ide na ruku srpskim izvoznicima. Očekujemo da će relativna stabilizacija deviznih prilika doprineti daljem jačanju ukupnog plasmana srpskih proizvoda na tržište Rusije, uzevši u obzir da je Rusija treći trgovinski partner Srbiji, dodao je Delić.
Nastup na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode i organizuju izvoz na nova tržišta, kao i da unaprede postojeće i ostvare nove poslovne kontakte. Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u Rusiji, regionu Zajednice nezavisnih država i šire, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom rastu izvoza.
„World Food Moscow“(www.world-food.ru) je jedan od vodećih međunarodnih sajmova iz oblasti hrane i pića na tržištu Rusije i Zajednici nezavisnih država. Postoji već više od 20 godina i održava se na preko 58.000 m² u okviru sajamskog izložbenog prostora Crocus Expo, Moskva, Ruska Federacija. „World Food Moscow“ godišnje poseti oko 31 hiljada posetilaca iz 98 zemalja koji su mogućnost da se upoznaju sa proizvodnim programom više od 1.560 izlagača iz 65 zemlje sveta.