Radovi na Fruškogorskom koridoru od Novog Sada do Rume počeće iduće godine i biće vredni 606 miliona evra.

Kinezi prave najduži tunel u Srbiji


Dužina budućeg koridora je 47,7 kilometara, a spojiće Koridor 10 i Koridor 4. Zanimljivo je da će se na njemu naći i tunel „Iriški venac“ dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji.


Izgradnjom nove brze saobraćajnice, Novosađanima će Aerodrom „Nikola Tesla“ biti dostupan za manje od pola sata.


Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom. Koridor će povezati i tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prelaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig. Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, od Iriga do Paragova i još jedan most preko Dunava u dužini od 1,8 kilometara.


Ova saobraćajnica ima za cilj da izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka „Fruška gora“ kroz tunel „Iriški venac“.


Komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra, usvojen je na sednici Vlade Srbije, a u Ministarstvu građevinarstva i infrastrukture podsećaju da je Srbija pre mesec dana dobila potvrdu kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva, da je odobren kredit za finansiranje tog projekta.


- Sve nadalje sada su tehničke stvari. Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru - navode iz Ministarstva za građevinarstvo.


Oni ističu da će početak radova zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa daje Vlada Srbije, a drugi deo ide iz kredita i navode da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna kako bi se nadovezao na deonicu Ruma – Šabac – Loznica.