"Infrastruktura železnice Srbije" saopštila je danas da je potpisala ugovor za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji tunela broj 4 na deonici niške pruge Stalać - Đunis sa kompanijom Čajna Relvej 21. biro grupa - Ogranak Beograd, kao nosiocem posla u zajedničkoj ponudi sa većim brojem firmi.
U ime Infrastrukture železnice Srbije, kao investitora projekta, ugovor je potpisao generalni direktor Nebojša Šurlan.
Pored nosioca posla, u zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekat učestvuju i sledeće kompanije: N-ING Beograd, Extra - Auto Transport Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, MC Transport design and simulation Beograd, CCina Railway design corporation Serbia - Ogranak Beograd i Makspro Zemun.
Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Đunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša.
Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar.
Na ovaj način počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.
Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju tunela broj 4 između Stalaća i Đunisa je 40,8 miliona evra (bez PDV-a), a sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.
Ugovor je potpisan nakon sprovedene javne nabavke, koja je bila raspisana 30. oktobra 2021. godine i realizovane celokupne tenderske procedure.
Ovim radovima nisu obuhvaćeni koloseci, elektrifikacija, signalizacija i telekomunikacije.
Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine.
Projektovanje i izgradnja tunela broj 4 na pruzi Stalać - Đunis, samo je prvi deo projekta modernizacije ove deonice pruge na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Beograda i Niša.
Drugi deo predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać - Đunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5). Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.
Postojeća pruga Stalać - Đunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Ovom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35 - 40 putničkih i teretnih vozova.
Kada čitav projekat bude završen, novom dvokolosečnom prugom Stalać - Đunis, biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat.
Poređenja radi, njihova sadašnja maksimalna brzina između Stalaća i Braljine je 65 km/sat, dok su koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put rekonstruisani pre više od pola veka.
Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom novog, drugog koloseka između Stalaća i Đunisa, uz savremene elektrotehničke i telekomunikacione uređaje i postrojenja na ovoj deonici, propusna moć ovog dela međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju biće poboljšana, brzina vozova biće povećana, a bezbednost saobraćaja biće podignuta na znatno viši nivo, navedeno je u saopštenju.