U nekom ranijem periodu bilo je nezamislivo da se građevinski radovi na putevima izvode u decembru, po snegu, a mi ćemo morati da ih izvodimo u januaru, februaru, bez obzira na vremenske prilike, ako želimo da postignemo uspeh - rekao je Tomislav Momirović, ministar saobraćaja, prilikom obilaska prve deonice budućeg Moravskog koridora Pojate - Kruševac.



-Uspeh je taj da danas gradimo 10 auto-puteva na teritoriji Srbije, projektujemo i gradimo više od 1.200 kilometara brzih saobraćajnica i auto-puteva. Samo na ovom koridoru, svakog dana radi više od 2.700 domaćih i stranih radnika.


Ministar dodaje da će auto-put Pojate - Preljina biti najmoderniji u celoj jugostočnoj Srbiji, kao i da je Srbija postala zemlja gde strane kompanije dolaze, a strani radnici nalaze svoju budućnost.


- "Behtel-Enka", zajedno sa svojim partnerima veoma intenzivno radi - napominje Aleksandar Antić, direktor JP "Koridori Srbije", naglašavajući da je prioritet poštovanje zadatih rokova, ali i kvalitet izvođenja radova. - Akcenat smo bacili na sektor 1, od Pojata do Kruševca, tu su nam najveće aktivnosti. Otvorena je trasa u dužini od 28 km, urađeno je gotovo 80 odsto zemljanih radova i radova na zgradnji nasipa. U ovom trenutku radimo na svim objektima, pre svega su važni mostovi, zaštita trupa auto-puta i Kruševca od poplava, kao i regulacija Zapadne Morave.


Dva mosta, jedan na Južnoj, a drugi na Zapadnoj Moravi praktično su gotovi, a Antić dodaje da se trenutno radi još jedan most, gde se priprema postavljanje lansirne rešetke za nosače proizvodene u Ćićevcu. Taj most, najduži na koridoru (598 km), nedaleko od Makrešana, imaće 98 nosača, dužine 28 do 40 metara, težine do 160 ona predstavljaće ključnu konstrukciju za kolovoznu ploču.


- Vremenski uslovi nisu najsjajniji, ali trudimo se da sve betone radove sprovdimo kao i do sada - kaže dr Vik Najson Tendan, šef projekta ispred "Behtel-Enka". - Radovi na instaliranju drenažnog propusta su u toku. Radimo, kako na sektoru 1, tako i na sektoru 3.