Stručnjaci tvrde da boje bude različite emocije i reakcije posmatrača, te da svaka od njih izaziva različita emocionalna stanja, ponašanje i raspoloženje kako nas samih, tako i ljudi koji su u našem okruženju. Zbog toga boje koje biramo za naš svakodnevni izgled u mnogome mogu govoriti o nama i slati određene poruke ljudima u našem okruženju.

Najprikladnije boje za poslovnu garderobu

Kada uzmemo u obzir sve ove činjenice, postaje jasnije zbog čega je boja garderobe koju biramo za posao veoma važno sredstvo komunikacije. Poznato je da se za poslovnu garderobu uglavnom biraju mirnije i svedenije boje, a razlog za to nije slučajan. Značenje boja i osećanja koja proizvode su jako važna u poslovnom svetu, te ih možemo iskoristiti kako bismo preneli određene poruke i uklopili se u svako okruženje ili priliku.


1. Bela
Bela boja je idealna boja za posao, jer odaje utisak čistoće, urednosti i otmenosti. Pored toga, psiholozi tvrde da ova boja ostavlja utisak da se radi o organizovanoj osobi koja teži ka perfekcionizmu. Dobra strana bele boje jeste ta što se lako kombinuje sa drugim bojama, te predstavlja pun pogodak za poslovnu garderobu. Kako je bela boja simbol moći i čistoće, u Nemačkoj je možemo videti na kravatama sudija kao simbol njihovog nepristrasnog suda, dok na lekarskoj uniformi ona simbolizuje sterilnost.


2. Crna

Elegantna crna boja je najčešći izbor za poslovnu garderobu, te sa njom jednostavno nema greške. Naime, zahvaljujući ovoj boji postiže se sofisticiraniji, ozbiljniji i vitkiji izgled. Ipak, i pored svih njenih prednosti treba biti oprezan sa ovom bojom, jer ukoliko je ima previše onda to može imati deprimirajući uticaj na ljude, ili pak probuditi osećaj agresivnosti. Zbog toga je najbolje kombinovati sa drugim svetlijim bojama kako biste neutralisali njen eventualni negativni uticaj.


3. Plava

Plava boja simbolizuje poverenje, smirenost, sigurnost i pouzdanost, što je svrstava na listu najprikladnijih boja za poslovnu garderobu. Nijanse plave boje, naročito mornarsko plave, je prema mišljenju psihologa idealna boja garderobe za intervju za posao. Zbog njene celokupne simbolike i poruke koju šalje, plava boja je najčešći izbog boje za kravate, a između ostalog se uklapa uz gotovo svako odelo. Sa plavom bojom odajete utisak stogog profesionalizma, zbog čega je ovo omiljena boja u poslovnom svetu.


4. Siva i bež

Neutralne boje poput sive ili bež takođe spadaju u red najprikladnijih boja za poslovnu garderobu, jer odaju utisak razumnei pristupačne osobe koja se lako uklapa u svako okruženje. Zbog toga se ove boje preporučuju za poslovne sastanke i ostale skupove na kojima nema potrebe za priivlačenjem pažnje. Osim toga, poslovna garderoba koja u svojoj osnovi sadrži sivu ili bež boju postiže elegantan i profesionalan izgled i sugeriše da znate šta radite. Međutim, pojedini psiholozi tvrde da ove boje mogu stvoriti utisak da nešto krijete ili prećutkujete, pa bi trebalo biti oprezan sa njima.


5. Braon

Braon boja simbolizuje ozbiljnost, toplinu, podršku i oslonac, pa je jedna od poželjnijih boja u kancelarijskom okruženju. Baš poput crne, tamne nijanse braon boje ostavljaju utisak čvrstine i stabilnosti, ali je mnogi smatraju prijatnijom. Psiholozi tvrde da vas braon boja čini postojanim i pouzdanim saradnikom, ali ukoliko je ima previše odaje utisak nedostatka smisla za humor, te je najbolje kombinovati sa ostalim bojama.


6. Zelena

Iako je osnovna simbolika zelene boje zdravlje i priroda, u poslovnom svetu ona šalje poruku prosperiteta, prestiža i harmonije. To je i najčešži razlog zbog čega su mnoge svetske valute upravo u ovoj boji. Pored toga, gotovo sve nijanse zelene umiruju i podstiču kreativnost, zbog čega odeća u ovoj boji može odati utisak da se radi o produktivnoj, maštovitoj i kreativnoj osobi. Takođe, psiholozi tvrde da je tamno zelena najprikladnija za rad sa klijentima, jer stvara osećaj pouzdanosti, snage i moći.


7. Crvena

Crvena je definitivno najtemperamentnija boja koja budi najintenzivnija osećanja, zbog čega bi sa njom trebalo biti naročito oprezan. Ova boja označava dominaciju, moć, liderstvo i energiju, zbog čega je u poslovnom svetu koriste ambiciozne osobe koje znaju šta žele. Otuda se crvena kravata smatra najmoćnijom kada je reč o elegantnom odevanju, a to važi i za druge detalje u ovoj boji. Previše crvene može podstaći agresivnost i nervozu, zbog čega se za poslovne sastanke preporučuje samo jedan komad odeće u ovoj boji ukoliko želite da skrenete pažnju na sebe i prenesete važnu poruku.


8. Ljubičasta

Ljubičasta se vekovima unazad smatrala kraljevskom bojom i simbolizuje otmenost, moć, luksuz i imućnost te se u poslovnoj garderobi preporučuje samo onda kada želite da ostavite upravo ovakav utisak. Zbog izrazito male zastupljenosti u prirodi, ljubičasta boja takođe označava jedinstvenost i unikatnost. S obzirom na poruku koju šalje, ljubičastu treba izbegavati prilikom razgovora za posao, jer ostavlja utisak izveštačenosti i nadmenosti.