Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović obišao je danas, zajedno sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem, radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici u Novom Sadu, u okviru pruge za velike brzine Beograd–Novi Sad–Subotica.
Momirović je tom prilikom rekao da je cilj da se 1. marta iduće godine pusti saobraćaj na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada.
Ovako zahtevni građavinski poduhvati kakav je izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada zahtevaju zatvaranje ulica u jednom vremenskom periodu. Ovo je projekat koji traje nekoliko godina, za sada nema kašnjenja, ali i svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radovi, naglasio je Momirović.
Prema njegovoj oceni, pruga koja će za nekoliko godina spojiti Novi Sad i Suboticu, sa Budimpeštom i Mađarskom, najverovatnije je najkompleksniji investicioni poduhvat.
Mi očekujemo da za nekoliko meseci od Beograda do Novog Sada putujemo 30 minuta i da vozovi na ovoj deonici saobraćaju brzinom od 200 kilomerara na čas. Kada pustimo ovu brzu prgugu ona će baciti potpuno drugačije svetlo na saobraćajnu komunikaciju između Beograda i Novog Sada. Vi ćete moći da u Beogradu sednete u voz i da za pola sata dođete do centra Novog Sada, u vozovima kakvi postoje samo u Švajcarskoj, Nemačkoj, Španiji i u još nekoliko zemalja u svetu, izjavio je ministar.
On je dodao da se radovi ne zaustavljaju i da se nastavlja sa izgradnjom potpuno nove infrastrukture u Srbiji.
Gradi se ofanzivno i na Fruškogorskom koridoru, za nekoliko meseci kreće se i sa projektom od Bačkog brega ka Nakovu, odnosno od Sombora do Kikinde, čime će biti spojena ta dva grada, ali i Bečej, Kula, Crvenka. Obim investicija u infrastrukturu koje se trenutno sprovode rekordan je i on se ne može meriti ni sa jednim investicionim talasom u prošlosti, rekao je Momirović.
Radovi na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici se realizuju u okviru izgradnje treće deonice brze pruge, na relaciji Novi Sad–Subotica. Imajući u vidu da dosadašnji most u Kisačkoj ulici nije zadovoljavao standarde za saobraćaj vozova za velike brzine do 200 km/sat, projektom je predviđeno rušenje postojećeg i izgradnja novog mosta na ovoj lokaciji.
Vučević je istakao da je gradilište u Kisačkoj ulici trenutno jedno od najvećih u Novom Sadu, dodavši da je ovo što vidimo danas nastavak jedne od najvažnijih saobraćajnica ne samo za železnički, već i za sveukupni saobraćaj u Republici Srbiji.
Novi podvožnjak u Kisačkoj ulici nalazi se na brzoj pruzi Beograd–Novi Sad i udaljen je oko jedan kilometar od železničke stanice Novi Sad, u pravcu Beograda. Samim tim, dinamika završetka radova na ovom objektu usklađena je sa završetkom radova i puštanjem u saobraćaj novoizgrađene pruge za velike brzine Beograd–Novi Sad.
Novi trokolosečni podvožnjak biće ukupne dužine oko 41 metar, visine oko četiri i po metra i šipovima dubine oko 20 metara. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“.