Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da će teretna pruga u Smederevu, koja će povezati luku i buduću industrijsku zonu u tom gradu sa železničkim Koridorom 10, biti potpuno završena za oko sedam dana.

Počinjemo gradnju šest auto-puteva ove i naredne godine

Mihajlović je, prilikom obilaska završnih radova na izgradnji pruge, podsetila na to da država ulaže 380 miliona evra u razvoj vodnog saobraćaja i da će već za dvadesetak dana biti raspisan tender za izgradnju luke Smederevo.


To će omogućiti da ovaj deo Srbije bude čvorište kada je reč o toj vrsti teretnog saobraćaja, rekla je ona, izrazivši očekivanje da će radovi početi u martu.


Potpredsednica Vlade je objasnila da je izgradnjom 7,5 kilometara pruge, u šta je uloženo 9,5 miliona evra, povezana industrijska zona i auto-put.


Nema strateški važnije stvari za ovaj deo Srbije od ovog projekta, naglasila je Mihajlović i objasnila da se, između ostalog, izmešta i pruga iz centra Smedereva.


Ova pruga je, prva u Srbiji, izgrađena isključivo za teretni saobraćaj i povezuje luku sa javnom železničkom infrastrukturom, a omogućiće da se roba sa železnice dalje prevozi Dunavom, odnosno da se ona koja stiže tom rekom dalje prevozi prugom umesto kamionima.


Projekat je važan i zbog razvoja turizma jer će izmeštanje pruge omogućiti da Smederevska tvrđava bude stavljena pod zaštitu Uneska i da počne njena obnova.


Projekat obuhvata izgradnju jednokolosečne elektrificirane pruge, uključujući ranžirnu stanicu i staničnu zgradu.


Pruga će povezati Luku Smederevo, odnosno terminal za rasute i generalne terete, sa postojećom prugom Smederevo–Mala Krsna.


Postavljeno je oko sedam kilometara koloseka, izgrađena je potpuno nova i moderna železnička stanica površine 140 metara kvadratnih, kao i tri mosta, a postavljeno je više od četiri kilometra kontakne mreže.


Velika pažnja je posvećena bezbednosti u saobraćaju, tako da je postavljena moderna signalizacija, a putni prelaz je obezbeđen rampom.


Mihajlović je, odgovarajući na pitanja novinara u Smederevu, rekla je da će Srbija ove i naredne godine početi izgradnju šest novih auto-puteva, a uporedo će pripremati gradnju šumadijskog koridora "Vožd Karađorđe".


Ona je istakla da uskoro kreće izgradnja deonice Sremska Rača–Kuzmin auto-puta Beograd–Sarajevo.


Već radimo nastavak auto-puta „Miloš Veliki“ na deonici Preljina–Požega. Takođe, potpisan je ugovor za deonicu Novi Beograd–Surčin, a očekuje se početak radova na brzoj saobraćajnici i auto-putu Ruma–Šabac–Loznica u novembru, rekla je Mihajlović, i dodala da u ovoj godini počinje i gradnja Moravskog koridora, od Preljine do Pojata.


Prema njenim rečima, početkom sledeće godine treba da počnu radovi i na gradnji deonice Niš–Pločnik na auto-putu Niš–Merdare–Priština.


Šumadijskom koridoru smo već dali ime Vožd Karađorđe i trenutno se sa Institutom za puteve vode razgovori o tome u kojem delu će biti brza saobraćajnica, a u kojem auto-put. Tek smo na samom početku, što znači da se formiraju radne i operativne radne grupe, objasnila je potpredsednica Vlade.


Cilj je da budu povezani Lazarevac, Mladenovac, Aranđelovac, Topola, Rača, Svilajnac, Depostovac i Bor, ali i da novi put vežemo za Koridor 10 i „Miloš Veliki“, rekla je Mihajlović.


Ona je dodala da će se u zavisnosti od toga da li će biti brza saobraćajnica ili auto-put i da li će se praviti priključak nove saobraćajnice na Koridor 10 i na auto-put „Miloš Veliki“, cena izgradnje „Vožda Karađorđa“ kretati između 1,7 milijardi i 2,4 milijarde evra.


Puno posla uraditi do početka radova – da se pripremi projektna dokumentacija, uporedo razmotri i način finansiranja, tako da nije realno da radovi počnu naredne godine, rekla je Mihajlović.