Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da će teretna pruga u Smederevu, koja će povezati luku i buduću industrijsku zonu u tom gradu sa železničkim Koridorom 10, biti potpuno završena za oko sedam dana.
Mihajlović je, prilikom obilaska završnih radova na izgradnji pruge, podsetila na to da država ulaže 380 miliona evra u razvoj vodnog saobraćaja i da će već za dvadesetak dana biti raspisan tender za izgradnju luke Smederevo.
To će omogućiti da ovaj deo Srbije bude čvorište kada je reč o toj vrsti teretnog saobraćaja, rekla je ona, izrazivši očekivanje da će radovi početi u martu.
Potpredsednica Vlade je objasnila da je izgradnjom 7,5 kilometara pruge, u šta je uloženo 9,5 miliona evra, povezana industrijska zona i auto-put.
Nema strateški važnije stvari za ovaj deo Srbije od ovog projekta, naglasila je Mihajlović i objasnila da se, između ostalog, izmešta i pruga iz centra Smedereva.
Ova pruga je, prva u Srbiji, izgrađena isključivo za teretni saobraćaj i povezuje luku sa javnom železničkom infrastrukturom, a omogućiće da se roba sa železnice dalje prevozi Dunavom, odnosno da se ona koja stiže tom rekom dalje prevozi prugom umesto kamionima.
Projekat je važan i zbog razvoja turizma jer će izmeštanje pruge omogućiti da Smederevska tvrđava bude stavljena pod zaštitu Uneska i da počne njena obnova.
Projekat obuhvata izgradnju jednokolosečne elektrificirane pruge, uključujući ranžirnu stanicu i staničnu zgradu.
Pruga će povezati Luku Smederevo, odnosno terminal za rasute i generalne terete, sa postojećom prugom Smederevo–Mala Krsna.
Postavljeno je oko sedam kilometara koloseka, izgrađena je potpuno nova i moderna železnička stanica površine 140 metara kvadratnih, kao i tri mosta, a postavljeno je više od četiri kilometra kontakne mreže.
Velika pažnja je posvećena bezbednosti u saobraćaju, tako da je postavljena moderna signalizacija, a putni prelaz je obezbeđen rampom.
Mihajlović je, odgovarajući na pitanja novinara u Smederevu, rekla je da će Srbija ove i naredne godine početi izgradnju šest novih auto-puteva, a uporedo će pripremati gradnju šumadijskog koridora "Vožd Karađorđe".
Ona je istakla da uskoro kreće izgradnja deonice Sremska Rača–Kuzmin auto-puta Beograd–Sarajevo.
Već radimo nastavak auto-puta „Miloš Veliki“ na deonici Preljina–Požega. Takođe, potpisan je ugovor za deonicu Novi Beograd–Surčin, a očekuje se početak radova na brzoj saobraćajnici i auto-putu Ruma–Šabac–Loznica u novembru, rekla je Mihajlović, i dodala da u ovoj godini počinje i gradnja Moravskog koridora, od Preljine do Pojata.
Prema njenim rečima, početkom sledeće godine treba da počnu radovi i na gradnji deonice Niš–Pločnik na auto-putu Niš–Merdare–Priština.
Šumadijskom koridoru smo već dali ime Vožd Karađorđe i trenutno se sa Institutom za puteve vode razgovori o tome u kojem delu će biti brza saobraćajnica, a u kojem auto-put. Tek smo na samom početku, što znači da se formiraju radne i operativne radne grupe, objasnila je potpredsednica Vlade.
Cilj je da budu povezani Lazarevac, Mladenovac, Aranđelovac, Topola, Rača, Svilajnac, Depostovac i Bor, ali i da novi put vežemo za Koridor 10 i „Miloš Veliki“, rekla je Mihajlović.
Ona je dodala da će se u zavisnosti od toga da li će biti brza saobraćajnica ili auto-put i da li će se praviti priključak nove saobraćajnice na Koridor 10 i na auto-put „Miloš Veliki“, cena izgradnje „Vožda Karađorđa“ kretati između 1,7 milijardi i 2,4 milijarde evra.
Puno posla uraditi do početka radova – da se pripremi projektna dokumentacija, uporedo razmotri i način finansiranja, tako da nije realno da radovi počnu naredne godine, rekla je Mihajlović.