U prisustvu predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića, spojen je železnički kolosek na deonici Stara Pazova–Novi Sad, na vijaduktu u plovnom delu Dunava, čime je svečano obeležen završetak građevinskih radova na toj deonici.
Vijadukt i tunel su deo prve brze pruge Beograd – Budimpešta, na kojima je ruska kompanija "RŽD Internešnal" završila građevinske radove više od pola godine pre planiranih rokova.
Radovi na izgradnji vijadukta počeli su 1. novembra 2017. godine, njegova dužina je tri kilometra, a visina pojedinih stubova oko 26 metara.
Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava.
Tunel Čortanovci čine dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra, pri čemu su radovi na njegovoj izgradnji počeli septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre roka.
Vučić je istakao da se privodi kraju veliki posao na najlepšem delu pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, a da će za šest meseci građani moći da se voze kompletno novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada.
Ne samo da je lepa priroda, veličanstven pogled na Dunav, već su veličanstveni i svi izgrađeni objekti - galerija, vijadukt, tunel, rekao je predsednik, naglasivši da je presrećan što će ljudi za manje od šest meseci ovom prugom moći da biraju da li će da se voze 200 ili 120 kilometara na sat.
On je ukazao na to da je Srbija od kralja Milana, od 1878. godine, kada se neposredno krenulo u izgradnju pruge, mnogo izgubila i da je došlo vreme da se naprave stvari koje će nas spojiti sa Evropom, modernim svetom.
Prema njegovim rečima, predstoji veliki posao postizanja dogovora za gradnju pruge Valjevo–Priboj–Vrbnica–granica sa Crnom Gorom, što je mnogo važno za zapad Srbije.
Momirović je istakao da je reč o najmodernijoj pruzi u Srbiji, sa modernom sinalizacijom.
Prvi zamenik direktora RŽD Mansurbek Sultanov istakao je da je ta kompanija spremna da radi dalje u Srbiji.