Generalni direktor Telekoma Srbije Vladimir Lučić izjavio je danas, povodom jubileja 25 godina preduzeća, da je Telekom u tom periodu uložio ukupno 4,5 milijardi evra u svoj razvoj i od malog operatera fiksne telefonije postao veliki telekomunikacioni operater i lider u regionu.

Telekom Srbija uložila u razvoj 4,5 milijardi evra za 25 godina


„Istovremeno smo isplatili u tom periodu i milijardu i 50 miliona evra dividendi”, rekao je Lučić.

On je gostujući na TV Prva podsetio da je Telekom Srbija nastao 1. juna 1997. godine i istakao da je Telekom od jednog relativnog malog operatera u Srbiji postao regionalni lider sa više od 11 miliona korisnika fiksne i mobilne telefonije, interneta i televizije.

„Postali smo i jedna vrsta značajne medijske kuće u regionu, pošto smo prisutni u šest zemalja bivše Jugoslavije, pre svega sa našim sportskim kanalom Arena, kao i filmskim kanalom Superstar”, naveo je Lučić, preneo je Tanjug.

Naglasio je da je Telekom Srbija tako postao ne samo veliki telekomunikacioni operater u regionu već i medijska kuća.

On je rekao da je Telekom 2021. godinu završio sa izuzetno dobrim rezultatima i značajnim rastom prihoda, koji je napravljen pre svega u Srbiji.

„Mi smo napravili rast prihoda od 17 odsto, prihod u Srbiji od 108 milijardi dinara, a na nivou grupe preko 150 milijardi i potpuno je izvesno da ćemo mi ove godine u Srbiji preći magičnu cifru od milijardu evra prihoda, dok ćemo na nivou grupe preći milijardu i po evra prihoda, što je nama veoma bitno jer sada i van Srbije prihod postaje značajan i biće veći od 500 miliona evra”, naveo je on.

Lučić ističe da raste i profitabilnost Telekoma, tako da je EBITDA odnosno profit pre oporezivanja i amortizacije, bio prošle godine na nivou grupe 55 milijardi dinara, a Telekoma 45 milijardi.

Lučić je naveo da su na uspeh Telekoma uticale najviše tri stvari, od čega je presudna poslednja, a to su: kada je Telekom 2001. krenuo sa ubrzanim razvojem mobilne telefonije, zatim 2007. kada je počela ekspanzija Telekoma van Srbije, pre svega u Republici Srpskoj i Crnoj Gori.

Lučić je dodao da je treća stvar, nova strategija uvedena 2018. godine kojom je rešen vrlo nepovoljan položaj na tržištu koji je Telekom imao.

Naveo je da Telekom pre samo tri i po godine u velikim gradovima u Srbiji nije imao skoro uopšte tv korisnike ili manje od jedan odsto.

„Imali smo Arenu slabiju od konkurencije, a nismo imali ni Foks kanale, niti druge brend kanale. Napravili smo novu strategiju Telekoma baziranog na razvoju optičkog i brzog interneta, ali i ulaganju u sadržaje i digitalne servise”.

Lučić je je naglasio da je cilj da Telekom sve više bude vlasnik sopstvene produkcije, pošto ljudi u budućnosti neće kupovati skup kanala nego sadržaja.

Zato imamo sada najveću produkciju filmova i serija, istakao je on i dodao da je Telekom uspeo da promoviše srpsku kinematografiju.

„Prodajemo serije na pet kontinenata, u Severnoj i Južnoj Americi, Aziji, Evropi i Australiji. U Aziji smo napravili partnerstvo sa Dizni plusom koji je sada i najveća rastuća platforma u svetu. U Australiji na javnom servisu će se emitovati naša serija Crna svadba”, rekao je Lučić.

Takođe, dodaje da Telekom uspeo da objedini sav kvalitetan fudbal na jednom mestu, tako da će od avgusta tu biti i prenosi Premijer lige.

Naglasio je da je Telekom uspeo da dovede i dva velika brenda informativnog sadržaja Juronjuz i Blubmerg.

„Bila je promocija Blubmerga koji će do kraja juna krenuti sa radom. Blubmerg je brend preciznih i tačnih ekonomskih vesti i dolazak Blubmerga je vrlo bitan za ovaj region, pogotovo sada kada dolazi period nestabilnosti u svetu sa stanovišta ekonomskih predviđanja i dolazak takvog brend pomoći će srpskim kompanijama ne samo da se promovišu, nego i na jedan dobar način da se informišu o predviđanjima”, rekao je Lučić.

Telekom je ranije najavio izdavanje evroobveznica, a Lučić ističe da je to bitno i za celu Srbiju.

Kaže da će Telekom biti prva srpska kompanija koja će izdati evroobveznice na evropsko tržište, što je vrlo bitno za Telekom koji ima veliku planove da širi svoje poslovanje u zemljama EU i SAD.

Lučić je istakao da Telekom može da postane respektabilan igrač u svetskim okvirima, pošto je u pravo vreme transformirao poslovanje i fokusirao razvoj na digitalnim servisima i sadržajima.

On je podsetio da je Telekom vlasnik prvog preduzetničkog fonda za finansiranje startap ideja i da će zajedno sa mladima napraviti digitalne i softverske ideje koje ćemo izvoziti po celom svetu.

Lučić je rekao da će Telekom postati mobilni operater u tri zemlje, u Severnoj Makedoniji, Švajcarskoj i Nemačkoj.

„U Nemačkoj ćemo do kraja godine postati mobilni operator, svi ljudi iz dijaspore će moći da koriste našu karticu u Nemačkoj. Ako koriste u Nemačkoj bilo koju mrežu, moći će sa tim brojem da pređu u našu mrežu i to će biti takođe nemački broj sa vrlo atraktivnom tarifom za Nemačku, ali kada se bude dolazilo u Srbiju, BiH i CG neće biti rominga”, zaključio je Lučić.