Zaposleni u automobilskoj industriji ne bi trebalo da strahuju da će im posao preoteti roboti, bar ne za sada, jer najnoviji podaci ukazuju na skok broja zaposlenih u toj industriji proteklih godina, poručuje njujorška agencija Blumberg.
Naime, od 13 automobilskih kompanija čijim akcijama se trguje na berzi i od kojih je svaka brojala najmanje 100.000 radnika na kraju prošle fiskalne godine, čak 11 sada ima veći broj zaposlenih nego krajem 2013., prema podacima njujorške agencije.
Ukupno gledano, te kompanije imaju 3,1 milion zaposlenih, ili 11 odsto više nego pre četiri godine, pokazuju podaci.
Proizvođači automobila u Kini i na drugim tržištima u usponu, koja beleže najveći rast, daju prednost ljudskom radu jer to zahteva manje ulaganja unapred, kaže Stiv Men, analitičar u Blumberg intelidžensu u Hong Kongu.
Trojka kineskih proizvođača automobila, SAIC Motor Korp., Dongfeng Motor Grup i BYD Co. - u kojem je Voren Bafet glavni investitor - povećala je broj zaposlenih za najmanje 24 posto, a Folksvagen za 12 odsto u tom periodu.
Samo su General motors i Nisan smanjili broj zaposlenih - GM za 18 odsto na 180.000, a japanski Nisan za 2,8 odsto na 139.000 radnika.
Oko 40 odsto zaposlenih u auto-industriji u 2017. godini su bile žene u poređenju sa 38 odsto četiri godine ranije, zaključak je istraživanja realizovanog na osnovu podataka prikupljenih od oko 30 najvećih proizvođača automobila širom sveta.
Ukupna proizvodnja vozila širom sveta porasla je prošle godine za 11 odsto na 97 milion jedinica, u poređenju sa 2013. godinom.