Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Mladen Šarčević izjavio je danas da je za rešavanje problema nezaposlenosti mladih neophodno sagledati potrebe tržišta i države i na osnovu toga oblikovati sopstveni model dualnog i preduzetničkog obrazovanja.
Šarčević je na okrugom stolu "Obrazovanje i tržište rada", koji se održava na Fakultetu za ekonomiju, finansije i administraciju, poručio da kao primer treba da imamo države poput Nemačke i Švajcarske, u kojima je među nezaposlenima najmanje mladih ljudi.
Srbija će, kako je istakao, biti jedna od retkih zemalja koja će u proces uvođenja dualnog obrazovanja ući uz definisani zakonski okvir, kako bi čitav postupak bio sinhronizovan.
Ministar je naglasio da je najvažnije omogućiti mladima da sa 15 godina imaju posao i zaradu, ali istovremeno im ostaviti mogućnost za usavršavanje i dalje obrazovanje, sve do doktorata.
Prema njegovoj oceni, nije realno da svi budu majstori, ali ni da svi budu doktori nauka, već je potrebno edukovati decu i roditelje da shvate da svrha učenja nije diploma, već posao.
On je ponovio da statistika pokazuje da je jedan od osnovnih problema Srbije nezaposlenost mladih ljudi, i dodao da više od polovine njih nema posao, 20 odsto čeka na zaposlenje godinu dana, dok ga 20 odsto ni ne traži.
Za kratko vreme mnoge privrednike smo motivisali na to da započnu saradnju sa srednjim školama, a sa druge strane i mnogi fakulteti su se uključili u dualno obrazovanje, ukazao je ministar.
Dekan Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju Nebojša Savić istakao je da taj fakultet nastoji da osposobi studente za to da nakon završetka studija budu spremni za posao.
U diskusiji o prevazilaženju neusklađenosti formalnog obrazovanja sa potrebama tržišta rada učestvovali su direktori mnogih srednjih škola iz čitave Srbije.