Poznato je da boje mogu imati različiti uticaj na naše raspoloženje, te da se energija koju nose može iskoristiti u svim aspektima života, pa tako i u poslovnom. Od toga kojim su bojama okrečeni zidovi kancelarije, preko boje odeće koju nosimo na poslu, pa sve do boja koje se koriste za logo kompanija ili ambalaže proizvoda, jasno je da one prenose važne poruke primaocima, te da nimalo nije svejedno koja će biti upotrebljena za određenu svrhu. Kako boje predstavljaju jedan od najvažnijih instrumenata za komunikaciju sa ciljnom grupom, važno je poznavati njihovo značenje kao i uticaj na emocije i raspoloženje ljudi kojima se prenosi određena poruka. Stoga ukoliko razmišljate o novoj ambalaži, kreiranju veb sajta kompanije, uvođenju uniformi za radnike ili pak preuređenju kancelarije, morate imati na umu i način reagovanja ljudske psihe na pojedine boje ili njihovu kombinaciju.
Plava
Psiholozi tvrde da plava boja smiruje, opušta i stimuliše um, a prema sprovedenom istraživanju, ova boja je omiljena čak 45% svetske populacije. Zbog toga i ne čudi zašto su logo ili dizajn najpopularnijih svetskih kompanija ili sajtova obojeni upravo plavom bojom. Pa tako ukoliko krenemo od interfejsa najpopularnije društvene mreže Facebook, vidimo da je od samog starta on isključivo u plavoj boji. Takođe, Twitter, Vimeo i Samsung su se opredelili za plavu boju svog loga. Kada uzmemo u obzir činjenicu da je plava boja omiljena gotovo polovini svetskog stanovništva, kao i to da ona stimuluše mozak, uliva poverenje i na ljude deluje opuštajuće, postaje jasnije zašto se veliki broj kompanija opredelio upravo za ovu boju kao osnovnog prezentera brenda. Plava boja je idealna za dizajn veb sajta, jer bi neka jači tonovi omeju koncentraciju posetilaca.
Crvena
Za razliku od plave, crvena boja podstiče na akciju. Naime, nije nepoznanica da se crvenom bojom skreće pažnja ljudi na neka važna obaveštenja ili upozorenja. Pojedini sajtovi beleže rast od čak 30% novih prijava na newsletter mesečno kada „subscribe“ dugme označe crvenom bojom. Upravo zbog ove činjenice je znak „Stop“ istaknut upravo crvenom bojom, kao i obaveštenja o rasprodajama ili sniženjima. S obzirom na to da je crvena jedna od najupadljivijih boja, ona je dobar odabir za ambalažu proizvoda ili logo kompanija, a sjajan primer za to su i svetski najpoznatije kompanije poput Coca-Cole ili MasterCard. Psiholozi tvrde da crvena boja budi apetit, pa možda u tome leži obajšnjenje zbog čega na prehrambenim proizvodima često viđamo crvenu ambalažu. Međutim, ono što je važno istaći jeste da ukoliko je ima previše, ona može probuditi agresivnost i razdražljivost, zbog čega je potrebno pažljivo dozirati i kombinovati sa drugim bojama.
Zelena
Zelena boja povezuje sa zdravljem, blagostanjem, prirodom i svežinom, te doprinosi osećaju smirenosti, ravnoteže duha i tela. Takođe, ova boja odaje utisak kvaliteta i stabilnosti, pa je često možemo videti u nazivima brojnih organizacija, naučnih institucija, kao i softverskih kompanija. Zelena instiktivno podseća na prirodu, zbog čega stvara osećaj zdravlja i svežine, te je ona najčešće istaknuta na apotekama i drogerijama. Ova boja se takođe koristi za ambalažu brojnih kozmetičkih proizvoda ne bi li se kod kupaca probudio osećaj pouzdanosti i prirodnosti sadržaja unutar pakovanja. Pored svega navedenog, psiholozi ističu da je sposobnost čitanja veća kada smo okruženi zelenom bojom, pa su zbog toga njeni svetliji tonovi idealni za pojedine veb sajtove na kojima se plasira sadržaj koji zahteva koncentraciju. Zelena takođe podstiče kreativnost i inspiraciju kod ljudi, zbog čega su zidovi kancelarija često obojeni ovom bojom.
Narandžasta
Narandžasta je jedna od najtoplijih boja i simboliše pozitivnu energiju, dobro raspoloženje, toplotu i sjaj sunca. Ova boja privlači pažnju jednako uspešno kao i crvena, ali je za razliku od nje manje agresivna, baš zbog osnovnih asocijacija koje budi kod ljudi. Pored toga što privlači pažnju, narandžasta boja povećava dotok kiseonika u mozak i podstiče mentalnu aktivnost, budnost i koncetraciju. Zbog toga je često možemo videti na sajtovima za kupovinu, a dobar primer za to je i najpopularnija svetska internet prodavnica „Alibaba“. Ova boja se takođe povezuje sa hranom i dobrim apetitom, zbog čega se intenzivno koristi u promociji prehrambenih proizvoda.
Žuta
Žuta boja se poistovećuje sa optimizmom, pozitivnom energijom i radošću. Ovo je boja koju ljudsko oko najpre primeti, a takođe se smatra psihološki najstimulativnijom, zbog čega je veoma zastupljena u komunikaciji kompanija sa ciljnom grupom. Poput crvene i narandžaste, žuta boja privlači pažnju, zbog čega se nalazi na mnogim saobraćajnim znakovima. Isto tako je često viđamo na ambalažama proizvoda, jer stvara osećaj vedrine i radosti, te čini proizvod primamljivijim, zabavnijim i lepšim. Ova boja našla i na logoima najpoznatijih svetskih kompanija kao što su Ikea ili McDonald’s. Pored toga što se njome privlači pažnja sa velike udaljenosti na same maloprodajne objekte, žuta boja poručuje kupcima da kupovina može biti zabavna. Ovom bojom se takođe često ističu snižene cene u supermarketima, što kod kupaca budi osećaj radosti i podstiče ih na kupovinu. Međutim, previše žute iaziva kontraefekat, pa je neophodno kombinovati sa drugim bojama ili birati nežnije tonove.